View Single Post
Trådstarter
76
Sitat av etse Vis innlegg
er ventetid alltid konstant? At tiden mellom 2 ting kan gjøres er alltid minimum 10 minutter?
og nei, 100000 sekunder er ikke 10 minutter. Det er 60 sekunder i et minutt.

I stede for at du lagrer i databasen hvor lenge han må vente, så lagrer du en av to ting:
1: Tidspunktet han gjorde det sist (du kan ta enkelt regne deg frem til når han kan gjøre det igjen)
2: Tidspunktet han får lov til å gjøre det igjen.

Metode 1 har de allerede forklart over her veldig godt

Metode 2 er og enkel: år brukeren tar seg på leggen så tar du tidspunktet nå + 10 minutter. Og lagrer dette i databasen. Når brukerne prøver å gjøre det igjen sjekker du om klokken er mer eller mindre enn det du lagret i databasen. Er klokken mer får han gjøre det, er den mindre får han beskjed om å vente.
Vis hele sitatet...
Den er grei!

Kunne du gitt meg et SQL eksempel på hvordan jeg plusser på de ti minuttene når jeg utfører SQL-spørringen? Metodene nevnt ovenfor fungerte ikke. Den '+ 10 minutes'! Det som skjer er at det oppdateres med tilfeldige klokkeslett mellom 19:00-19:40! Ingen anelse hvorfor...

Her er da altså scriptet mitt nå som sjekker om brukeren kan ta seg på leggen igjen. Det som står i 'nestereise' feltet i databasen min er 19:58, det vil si at når klokken er 19:58 ++ kan han ta seg på leggen igjen.

Scriptet:

Kode

<?PHP
if(date("H:s") >=$ch[nestereise]){
 echo "Du kan ta deg på leggen igjen nå!"; 
}
else { 
echo "Du kan ikke ta deg på leggen! Vent til etter 19:58 eller etter :D"; 
}

?>
Som du sikkert allerede har lagt merke til, fungerer ikke dette scriptet. Hvorfor ikke?