View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var ikke gateran jeg mente men burde kanskje presisert det. Nokas, bankran, pengeautomat
En voldtektsmann har ikke leve en kriminell livsstil med mindre han er serieovergriper og systematisk gått fram for å bruke hverdagen sin på den kriminaliteten som organiserte kriminelle gjør men mulig jeg misforstår spørsmålet i tråden
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen som påstår voldtekt er ærefullt eller gangsta. Småran på benser'n er heller ikke det for alle vet at det ikke er mye kontanter å hente lenger på sånne ting
Vis hele sitatet...

Driver man med kriminalitet, da ran, torpedovirksomhet, organisert kriminalitet og vold, og har drevet med det over mange år vil man i nesten alle tilfeller ha gjort noe som på ingen måte kvalifiserer som gangster. I det formatet TS virker til å mene det.
En gangster er vel en som driver med organisert kriminalitet for/som del av en gjeng.
Norge med unntak av storbyene er ikke preget av gjenger på samme måte som f.eks USA. Eller Mexico. Folk kjører mye mindre allianser, gjerne der det ene leddet ikke kjenner neste ledd osv.

Tung kriminalitet er rett og slett ofte stygg og overhodet ikke slik man har inntrykk av via. filmer og til dels media. Det er som regel stygge, skitne greier med mindre det er en ordentlig sammenskrudd kriminell organisasjon. Typ profesjonelle kriminelle som kjører low key og har alt på det rene.

Det er en livsstil preget av usikkerhet, manipulering, øye for øye, gjerne rus og dermed ekstra idiotiske og onde handlinger.

Kriminalitet er ikke ærefullt.

Og gir du mye bank får du garantert også mye bank. Er det ""gangster"" å bli jult opp? Eller trua til du griner/pisser på deg eller BLIR pissa på??
Og filmet, der du griner og blir bokstavelig talt urinert på, uten at du kan gjøre noe pga. de par pistolene som pekes mot deg bak kameraet, før det legges ut på nettet så du skal ydmykes.
Dette har jo skjedd i Norden. Flere ganger tror jeg?

------

Jeg skjønner hvorfor kriminalitet er så fascinerende for folk som ser på utenfra, men er du oppi det er det, oftere enn ikke, skittent, messy, lojalitet som vender på en femøring, masse løgn osv.

Det er ikke som i filmene!

På samme måte som krig sikkert er rent skjært helvete, alltid, i virkeligheten, men flott, forlokkende og """"ærefullt"""" i Hollywoodfilmene.
"Den helten der kunne vært meg!" Tenkte han inni seg med en følelse av ærefrykt mens han trøkket kjeften full av ostepopp og stappet hånda ned i joggebuksa og klødde seg på ballene.
Sist endret av krystallkongen; 15. februar 2022 kl. 01:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.