View Single Post
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hadde Resett visst om de nye momentene i denne saken hadde de selvsagt kommet med de i forrige runde. Det gir ingen mening at de skulle holde tilbake noe sånt all den tid det var rimelig opplagt at saken kom for en dag i forbindelse med regjeringsforhandlingene på Jæløyen.

Jeg kan være enig i at om den nyeste informasjonen stemmer så er dette en sak som er av offentlig interesse, for da har Grande bedrevet trakassering. Men utgangspunktet har hele tiden vært som jeg skrev over; frivillig, lovlig sex på fest.

Selv om Resett hadde aldri så mye rett i det de skrev om saken, burde de aldri skrevet om den. Det som kommer frem nå endrer ikke på det faktum. Som du sier - "alle" medier visste om denne saken. Bare Resett valgte å skrive om den. Først nå, mange måneder etterpå, kan de ha slumpet til å faktisk ha noe vetigt å komme med - gitt at informasjonen de kommer med stemmer.

Resett har aldri, noensinne skrevet noe som gjør at jeg bør ha troverdighet til dem. De har derimot skrevet veldig mye som gjør at jeg ikke bør ha troverdighet til dem. Så enn så lenge er dette fortsatt en ikke-sak.
Vis hele sitatet...
"Grab 'em by the pussy" har blitt ett velkjent sitat. Ordene i seg selv er jo ikke ulovlige, men jammen var DB raskt på banen når det gjaldt Trumps utspill. Nå har vi vår egen duracellkanin i form av Grande. En duracellkanin som vet å sette ord ut i handling. At det ene er en sak, og det andre ikke er jo hykleri.

Jeg skal gi deg det at jeg er tilbøylig til å være enig i at det i utgangspunktet var en privat sak, sånn som Tshawes kjøring uten lappen, Sophie Elises whatever og en masse annet man kan finne i både VG, DB og andre aviser.

Men på den annen side hadde ikke det som nå er kommet frem vært på dagsorden om ikke Resett hadde publisert i utgangspunktet.

Hadde situasjonen vært slik at Per Sandberg hadde drukket seg full, ropt ut "no ska æ ha mus!", pult ei 17 år gammel jente som ender opp i tårer på kjøkkenet rett etterpå, hvorpå Sandberg kommer seg kjapt hjem i en taxi, så hadde dette vært en sak for MsM. De mest ihugga FrP gutta hadde brukt samme argumentasjon som du bruker her, og resten av media hadde pekt på svake karaktertrekk hos en av landets toppolitikere, stilt spørsmålstegn ved hans moralske kompass etc.

Jeg registrerer at du fremdeles mener dette er en ikke sak, på tross av at det har kommet nye anklager av ulovlig, seksuell karakter mot Skei Grande, fra flere personer; både involverte og vitner, som hun skal ha utøvd mot flere personer ved flere anledninger, myndige som umyndige. Det illustrerer godt hvor langt inne det sitter å anerkjenne budskapet om man misliker budbringeren.