View Single Post
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Frem til nå har ikke saken bestått av noe annet enn at en kvinnelig politiker har hatt lovlig sex med en mann hun ikke har et asymetrisk maktforhold til, på en fest. Det er ikke av offentlig interesse.

At Resett nå hevder å vite mer tar jeg ikke for god fisk før et medium som faktisk er kildekritisk skriver det samme.
Vis hele sitatet...
Hadde vært helt enig med deg om ikke det var for at Resett faktisk har hatt rett frem til nå, og de mediene du viser til har kommet diltende etter. I tillegg fremstår jo mannen som den ærlige part med god integritet nå som en håndfull personer støtter opp om det han sier (forutsatt at Resett har rett, igjen).

Mange snakker også om skjevt maktforhold, men glemmer at dette er definert av mennesker, og ikke skrevet i stein. Man kan fint argumentere for at det er ett sjevt maktforhold mellom meg som er narkoman, og Solberg som er statsminister, på tross av at jeg er partiuavhengig.

Til stadighet dømmes Document.no, Resett, Fox osv. som søppelblekker fordi de har en åpenbar slagside mot høyre, og artiklene deres avfeies derfor av mange som svada. Jeg er ikke så sikker på at man er tjent med dette, og jeg synes også det er intellektuelt uærlig. Det tegner seg ett bilde av at Resett her har hatt rett hele tiden.

Ett annet interessant moment er hva mediene faktisk har visst her - vi vet at de kjente til saken mellom Grande og 17 åringen, men valgte å ikke lage sak ut av det, som er helt innafor.

Men dersom de også har visst om de nå påståtte gjentagende seksuelle overgrepene fra Grande og fremdeles valgt å la saken ligge død, vil jeg påstå at de i denne saken har latt samfunnsansvaret totalt glippe, og Resett burde faktisk ha ros for å ha satt fokus på det.