View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nexuen Vis innlegg
Loven er det minimale av hva vi forventer av folk, så å si at Grande ikke brøt loven er å unnskylde henne for den høyere forventningen vi krever av statsråder. Det finnes mye uansvarlig, tillitsdrepende og uverdig oppførsel som ikke bryter loven. De problemene jeg har ved denne saken er at resett blir satt i skammekroken uten å ha fortalt en løgn, at Grande ikke dømmes av samme standard som resten av metoo saken, og at utpressings potensiale for en Norsk statsråd, noe denne saken viser oss, ikke taes på alvor. Hykleriet lenge leve.
Vis hele sitatet...
resett har fått kritikk for å omtale ei sak som ikkje er ei sak. Begge partar er fullstendig samde om at det var frivillig sex, og det er ingenting som tyder på at Grande utnytta ein maktposisjon.

Andre, t.d. Giske, har utnytta ein maktposisjon. UH-leiaren har gjort ting som i beste fall grensar opp mot valdtekt. Grande har hatt sex. Det er grunnen til at det ikkje er ei stor sak.

Utpressingspotensiale i at statsråder har sex er eg usikker på. Det er og skilnad på å ikkje uttale seg til media, og å informere sikkerhetsapparatet rundt regjeringa om ein situasjon; Erna Solberg veit nok meir om statsrådane sine enn eg og du gjer - nettopp for å unngå denslags. Uansett er det ei vurdering som ikkje bør gjerast av ein tvilsom høgreekstrem blogg.