View Single Post
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hei! Jeg er på et litt rart stadie i livet, midt oppi å finne ut hva faen jeg skal gjør dette livet til, mens jeg skriver dette tenker jeg at lsd ville gjort godt. Desverre er jeg midt oppi en mild depresjon, med noe suicidale tanker, ikke noe alvorlig men det kommer fra tid til annen. Jeg har erfaring med psykedelisk sopp, men lsd har jeg latt være å prøve, men den siste tiden har jeg blitt mer interessert og føler meg klarere. Tar jeg lsd vil det være med 1 av mine beste venner, med en veldig nær venn klar til å komme på besøk om det skulle vært behov. Vi bruker psykedelika for å bedre oss selv og utforske bevisstheten vår, så sånn sett mener jeg vi er flinke, men Er det noen som har erfaring med å ta lsd i en sånn periode? Burde jeg vente og la det løse seg selv før jeg utgir meg på noe?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har erfaring med å ta LSD midt oppi en blandet manisk-depressiv episode, noe som selvsagt skiller seg litt fra en mild unipolar depresjon, men vanskelig fase i livet? Absolutt. Mine tankebaner gikk dog en konstant forstyrret retning også edru på det tidpunktet, så det er vanskelig å si hvor mye LSD påvirket ting.

Jeg vil si at du tar en mye større risk enn når du tar psykedelika i en psykisk stabil fase. Det kan gjøre ting verre, det kan gjøre ting bedre. Min erfaring er dog at det antagelig ikke vil gjøre en stor forskjell på lengre sikt. Det er ingenting automatisk over å få noen livsviktig opplysning ut av en tur selv om du går inn i opplevelsen med det for øye. Om du er heldig vil du få en fin liten afterglow som kan vare noen uker. Om du går for det syns jeg derfor det er viktig at du lager en plan for de kommende ukene. Planen kan endre seg etter opplevelsen avhengig av hva du kommer fram til, men det aller viktigste er at du gjør noe aktivt for å bedre livet ditt. Om du sitter på rompa og gjør akkurat de samme tingene vil ikke den nye tankegangen du eventuelt får ha noen effekt, og den gode etterfølelsen vil dabbe av innen en måned er gått.

LSD er ikke antidepressiva. Det er ikke først og fremst den farmokologiske effekten som er viktig, men hva du gjør med de nye tankene og perspektivene. Siden du har tatt psykedelika før med det formål å forbedre livet ditt, tenk over hvorvidt det endte bra. Du landet jo her, ikke sant? Hva kunne du gjort for å dra positive tanker og viktigst av alt, handlingsmønstre over fra turen til hverdagen? Om du ikke løser det problemet er det ingen vits i å ta LSD for å finne ut hva du vil med livet ditt.