Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av XStonerX Vis innlegg
Da har jeg samlet nødvendig informasjon - og planen lyder som følgende.


Jeg kobler opp en 250w HPS-lampe inne i et skap med en digital timer for å kontrollere tidsintervaller for plantene under blomstring, i tillegg monterer jeg et ventilasjonssystem med vifte inn/ut. Luftfukteren jeg ble linket i forrige innlegg skal jeg plassere nederst i skapet med et smart lite overbygg. Denne maskinen skal forøvrig fuktjusteres i tre forskjellige vekstperioder: Stiklinger - 80-90%. Veg - 60-70%. Blomst - 40-60%, dette fordi det kan gi close to perfekt luftfuktighet gjennom hele syklusen, og bidra til en langt større og bedre avling. Man skal ikke ha 80% luftfuktighet i blomstringsfasen.

Jeg skal dyrke i jord, som jeg selv tilsetter grov sand samt lekakuler som jeg husker å vaske godt før jeg blander jorden. Dette gjør jeg fordi cannabis planten trives veldig godt i grumsete jord da dette gir svært gode muligheter for utvikling av rotsystemer. Når det kommer til næring, kjører jeg følgende: Advanced Hydroponics Grow + Bloom, Natural Power Root Stimulator, Clonex og FloraMicro. I tillegg til dette har jeg også bestilt et Ph +/- sett som skal hjelpe meg om jeg får problemer med PH verdien i jorden. Jeg har også planer om å bestille et "PH-testkit", da jeg føler at dette kan være jævlig handy når jeg skal finne ut hvor mye PH'en eventuelt skal opp/ned.

Tror at dette var hele planen - Foreløpig! Takk for all hjelp, jeg kommer til å legge opp bilder av prosjektet når jeg har fått montert det. Jeg vil også mest sannsynligvis sutre litt på forum når bladene på planten henger/blir gule o.l
Vis hele sitatet...
Høres ut som en jævlig bra plan
Skulle ønske alle som startet å gro gjorde like bra planlegging som deg. GLHF