View Single Post
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Ikkesant. Men de har såklart ingenting å skamme seg over fordi de er på "den rette sidens av loven" så om de skader eller plyndre noen så har det ingenting å si. Fordi det er for "the greater good"

Hvem er de til å si at folk ikke kan røyke hasj når de selv går på piller og amfetamin. Og mange av dem røyker i tillegg hasj.

De er en gjeng med hyklere og vi hadde klart oss mye bedre uten dem.

Hvis vi hadde hat ordentlig, offentlig, påbudt opplæring i hvordan å takle f.eks mafia, voldtektsforbrytere, innbruddstyver, ransmenn og andre bråkemakere hadde vi stått mye sterkere som et SAMfunn.

Istedefor det noen styrer og resten må bøye seg funnet vi lever i den dag i dag.

Skål til det



Hvis han bor i byen, og er på vei ut i skogen for å prøve det nye leketøyet sitt. Hvordan fåreslår du at han skal frakte det hvis han ikke har en bil?

Skal han teleportere det til skogen?

Eller sette opp en postkasse, midt i skogen, sende den til postkassen, vente noen dager, og så gå å prøve den?

Hvordan kan du kalle det dårlig dømmekraft å ikke være en underdanig liten pingle, som gjør alt han bli fortalt, bare fordi han er redd for å bli straffet?

Prøv å forklar meg det.

Jeg ser på han som mere oppegående enn de fleste andre mennesker fordi han er i stand til å tenke for seg selv. Han er i stand til å dømme mellom rett, galt, og rett ut idiotisk.

Hvis jeg og alle vennene mine hadde bedt deg la være å løfte vekter, fordi du da ser større og farligere ut, og du faktisk hadde sluttet, så hadde du vert en rett ut pingle.

Det er ingen forskjell mellom meg og vennene mine, eller politiet. Annet en at de har et skilt og uniform som vi er i doktriner til å tro alltid er de rette og barmhjertige.

Eller jo, det er en stor forskjell. Jeg og vennene mine går ikke rundt å forteller andre hva de skal gjøre, med mindre de mishandler noen såklart.

Politiet og rettsvesenet, eller hele Norge sitt påståtte flertall, har INGEN rett til å fortelle noen at de ikke kan ta seg en joint, eller selge en joint til de som vil ha en, eller drive med en hobby som ikke er noe farlig for noen andre en de som skyter med softgunnen og eventuelt kan få en softgunkule sprettende tilbake i øyet og bli blind hvis du ikke bruker brikker.

Det å si at de er redde for at han kan true noen er rett og slett tåpelig når han aldri har oppført seg truende overfor noen. Ever. Man kan rett og slett ikke stjele fra folk bare fordi de tror at noe kan skje.

Hvis han noen gang hadde fått for seg å true noen, så er det ingenting som kan stoppe han, det er ikke verre en at han bare kjøper en ny. Noe han uansett gjør fordi han liker å ha softgunkrig.
Og politiet forsetter å ta de, han fortsetter å protestere, han har fortsatt aldri truet noen, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Det jeg prøver å si er at det er dårlig dømmekraft av politiet å terge noen som er 100% fredfull og uskyldig, det skaper bare irritasjonsmomenter hos kameraten min som ALDRI kommer til å finne seg i bullshit.

Han er et menneske med et enormt hjerte og trenger virkelig ikke å bli baybisittet av politiet.

Det er sløsin av tiden hans, tiden til politiet, sløsing av pengene hans, samt sløsing av skattepengene til hele Norge. Dette er tid og penger som kunne blitt brukt på så mye mere fornuftige ting.
Vis hele sitatet...
Men han er jo ikke uskyldig, han har jo vist at han er tilbøyelig til å bryte loven.

"Han er i stand til å dømme mellom rett, galt"
Nei.

"Hvordan kan du kalle det dårlig dømmekraft å ikke være en underdanig liten pingle, som gjør alt han bli fortalt, bare fordi han er redd for å bli straffet?"
Fordi det er ulovlig å selge narkotika og å bære luftpistol på offentlig sted og når du først er lovbryter på disse områdene så vil det slå tilbake på deg i form av beslaglegging av kniver og våpenkopier.

Jeg håper ikke du er den som skal forsvare kompisen din for argumentasjonen din får meg bare til å bli mer sikker på at det er godt kompisen din er uten våpen. Spesielt når det fremstår som tøft og modig å motsette seg loven bare for å ikke være pingle.

Du sier også rett ut at dersom det oppstår en situasjon så er kompisen din villig til å bryte loven ("Hvis han noen gang hadde fått for seg å true noen, så er det ingenting som kan stoppe han") og dermed er det på vegne av alle oss andre en god idé å gjøre beslagene.

Og at det er litt kult å se at dere er så dominante alfahanner som ikke lar seg prikke på nesen av noen men sitter å syter på nettet med en gang det blir konsekvenser av handlinger.
Det er litt patetisk synes jeg.
Sist endret av random105675; 9. november 2018 kl. 15:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.