View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Tja, jeg har alldeles ikke tro på den offisielle historien og har kikket på saken i flere år. Skulle ønske det ikke var slikt.. og Nei, har ingen behov for å tro på noen overmakt, noen er kanskje slik men det er ikke meg.
Vis hele sitatet...
Kva delar av den offisielle forklaringa er det som er problematisk, og har du faktisk kunnskaper som tilseier at du kan kritisere dei delane på meiningsfull måte? Har du forsøkt å oppsøke kritikk av det du meiner er rett, t.d. lese Popular Mechanics sine gjennomganger?
Sitat av Solarfields Vis innlegg
At du ikke tror på at mektige stater kan manipulere sannheter viser ikke annet enn mangel på historeviten og ignoranse.
Vis hele sitatet...
Det er skilnad på det å tru at stater kan lyge og å vere truther. Eg trur på ingen måte at USA er sannferdige i alt dei foretar seg, men det vil ikkje sei at 11. september-rapportane er falske eller inneheld graverande feil.
Sitat av Solarfields Vis innlegg

Glemt Irak krigen og all propagandaen som ble spydd ut av media angående saddams kjemiske våpen? - Det er nå bare 1 eksempel utav MANGE "false flag" operasjoner.
Vis hele sitatet...
Men du underslår ein vesentleg del: det kom kjapt ut at Saddam ikkje hadde kjemiske våpen, og at amerikansk etteretning hadde gitt eit fåtal kjelder for stor tyngde. USA kunne planta kjemiske våpen i Irak om dei ville, men innrømte heller feilen.

Det er skilnad på å ta feil, og false flag.

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Hva skjer hvis du tar et høyt brennbart matriale og pøser på med o2 høytrykk?. Såklart det vil brenne varmere, sikkert 3000 grader.

Har du noen gang blåst på et bål? Eller i en peis?
Vis hele sitatet...
No må vi anta at brannen foregikk i luft, altså ~21% oksygen. Viare var det åpenbart ufullstendig forbrenning, ettersom det var store mengder sot som vart danna. I følgje wikipedia kan du oppnå ca. 990°C med paraffin i luft. 3000°C er på nivå med acetylen og rein oksygen (ca. 3100°C).

Men det er uansett litt uvesentleg. Du skal ikkje veldig høgt i temperatur før stål mister styrke.
Sist endret av vidarlo; 12. september 2018 kl. 16:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.