View Single Post
Sitat av Sherminator! Vis innlegg
Nether, det er sånn jeg vil ha det. Men blir det feil av meg å snakke med han om det med tanke på at jeg tjener 80% mer enn han? Jeg liker virkelig fyren og vil ikke at det blir noe krangel ut av det.
Vis hele sitatet...
2000 er jo absolutt ingenting. Selv med lærlinglønn er det utrolig lite. 3000 for renter tilsvarer 1500,- per pers. Strøm, internett og kommunale avgifter er kanskje 1500 i måneden, så 3000,- for han totalt er ennå helt utrolig rimelig. Sett opp regnestykket, vis ham, prat om det, så kommer dere fram til en løsning. Da får du også vite litt om verdiene hans.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Betale leie til partneren sin for å bo sammen? Det høres snodig ut synes jeg. Med mindre det er en belastning man egentlig ikke ønsker seg, eller man mister en inntektskilde fordi man ellers ville leid ut til noen andre, så klinger det dårlig å be om penger fra partneren sin som i praksis da blir ren inntekt. Å bo sammen er vel noe man gjør fordi man vil være sammen? Da er det ikke rimelig at den ene skal tjene penger på det. Ihvertfall ikke utifra min oppfatning av hva et partnerskap bør være.

Slik jeg ser det må du betale lånet selv, så kan dere dele på renten og felleskostnader. Alternativt kan du også ta rentene selv, og så kan dere bli enige om at han til gjengjeld stepper opp litt på innkjøp av dagligvarer eller tar seg av noen andre faste utgifter, slik som strøm og Internett.
Vis hele sitatet...
Jeg er forsåvidt enig i dette. Jeg gikk ut fra min egen situasjon der jeg trengte leieinntektene for å få ting til å gå rundt.

Sett opp regnestykket og prat med ham er likevel fornuftig.
Sist endret av Nether; 28. august 2018 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.