View Single Post
Sitat av freak_delux Vis innlegg
Det ideelle for meg ville vært indre ro. Med det mener jeg at mitt behov for hele tiden å søke etter mer enn det jeg har, vite mer enn jeg kan kontrollere og ubalansen mellom det jeg klarer å oppnå og det jeg tror jeg kan oppnå i dette stadiet av livet, skaper indre splittelse.
Vis hele sitatet...
Kanskje har du satt standarden litt for høyt?

Du sier du vil ha indre ro, men har den noen rammer?
Må f.eks andre ha indre ro før du kan få det?
Må du klare og oppnå det du tror du kan oppnå for å få indre ro?
Hva om du var "senil", men alltid lykkelig? Ville det vært den indre roen du søker?

Jeg spør ikke for å kritisere eller angripe, men fordi jeg er veldig nysgjerrig og sliter med mye av det samme selv :P

Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg vil være uenig i at det er ekstremt mange som ser etter en ideell verden, eller har en virkelig ekstrem egosentrisk definisjon på hva det måtte være. Man kan jo for eksempel sammenlikne folkene som skaper kaos og elendighet på grunn av dét med de som gjør det for egen vinning.
Vis hele sitatet...
Alt mennesker gjør er for egen vinning....

Den evige jakten på å kunne føle seg bra på innsiden..

Selv den mest hengivne og dedikerte ambulansepersonell redder ikke liv for å redde liv og gjøre verden bedre, men for å føle seg bra med seg selv.
Men det er jo ikke dermed synonymt med hva vi definerer som "Ondt/slemt", selv om vi alle er egoister som bare jakter en følelse
Sist endret av Vandringsmann; 8. juli 2018 kl. 04:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.