View Single Post
Hei, jeg har prøve og ordne meg Attentin som en ettermiddagsbooster da det er behov for det i min hverdag.

Går på 50mg Aduvanz til daglig, som eg tar klokken 07:00 hver morgen. Men merker den begynne og fade bra i 14-15 tida.

Jeg har prøvd og bruke Aduvanz 30mg som ettermiddagsbooster, men da sliter jeg extremt med søvnen på kvelden (legger meg til samme tidspunkt hver kveld 22:00) Og er hyper sensitiv på søvn da jeg har hatt kronisk innsomia så og si hele livet.
Har også prøvd og kjøre høyere dose på morningen for og få høyere konsentrasjon av virkestoffet, men det kjøper meg maks 1- 2 timer kanskje..

Har også fått prøve Ritalin, men kroppen min trives ikke på Ritalin.

Meeen, psykiateren min er veldig på lag med meg, og hu syns selv dette kunne være en god ide og prøve Attentin som en ettermiddagsbooster. Men hun har aldri skreve ut Attentin til det før, kun Ritalin. Så har det seg vell sånn at det er kun barn 6-17 år som får utskrevet Attentin? Eller om man har prøvd alle andre alternativ og ikkje har hatt tilstrekklig effekt av andre ADHD preparat.
Hun prøvde og lage resept til meg, men fikk opp at dette var kun for barn mellom 6-17 år.

Noen andre her som får Aduvanz + Attentin?

Hvordan kan jeg få ordnet dette? Er det noe psykiateren kan skrive for at jeg som er over 17 år kan få dette?

Takker for svar.