View Single Post
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Ikke det, at jeg vil forminske trusselen med plast. Det er farlig nok. Men jeg vil ikke si, at selve plasten er problemet. Men heller vår uvettige sløsing, kast og bruk av plast.
Men jeg mener, at du undervurderer CO2 noe enormt som fare. Dette er en av de hovedfaktorene i jordens historie, som har styrt klimaet......
Vis hele sitatet...
Joda. Det er gøy at du engasjerer deg i klima og om dette fører til mindre miljøgifter og renere samfunn så er vi jo på samma lag.
Greia er at CO2 er noe man ikke helt makter å forstå, det mases om CO2 helt nede på barnehagenivå, og det er noe lite håndfast, vanskelig å forstå og går enkelte ganger på bekostning av normal håndfast miljøvern.

At enkelte henge i selen for å kjøre minst mulig bil og fly og spise vegetarisk for å redde jordkloden så dem om det. Da synes jeg selv det er mer motiverende å engasjere meg i forsøpling jeg ser i skjærgården (e.g nylontau som aldri brytes ned, plast i alle mulige fasonger, mikroplast etc), eventuelt at stadig flere naturområder blir kapslet inn av veinett og at det bli mindre og mindre urørt natur. Da gir jeg f.eks faen i at det vil gi mer CO2 å kjøre rundt skauen enn rett gjennom.

CO2 er blitt en slags religion hvor vanlig "folkevett" miljøvern og naturglede noen ganger må lide. Ta heller barnehagen ut i naturen og lær dem ekte naturglede enn å true sarte barnesinn med armageddon over klima som de ikke skjønner en dritt av likevel - de fleste som tror dem har stålkontroll over framtidens klima er også som regel ute å sykle. Man skal.ikke lete lenge for å se flere spådommer slå feil. Men altså det er greit at folk engasjerer seg med "kniven på strupen" motivasjon. Bare husk litt "skogbading" i samme slengen
Sist endret av Bearass; 30. november 2018 kl. 16:35.