Tråd: Groguide
View Single Post
er ikke mengden planter som har no å si, men dyrkemåte
altså 1 plante i scrog kan lett gi like mye som 9 planter i sog som tar samme plass, men kvalitetsfrø er også dyrt..

anbefaler å spire 50% fler frø enn du tenker sitte igjen med, da jeg føler det er verdt å ha litt ekstra gener.
selv om de er fra samme mor og far så vil noen ha sterkere gener enn andre, og da bare luker du ut de dårlige så du får mest mulig produkt per watt/kvadrat.

men tilbake til lyset, led er jeg ikke erfaren med, men bruker dag ut og dag inn på å lese grologger osv, og bra led så leser jeg at man regner med 150w per plante som et minimum, men dette er alt innendørsdyrkning seff og med å trene plantene skikkelig så er det lettere og billigere med scrog (og samme el bedre yield), så derfor jeg sa 2 planter, selv om du også fint kan kjøre si typ 18 el no under samme lys og samme areal i en sog grow.

grunnene til å ha færre planter som du trener er mange, men de viktigste er;
1. billigere (mindre frø brukt, bruk heller litt ekstra frø for å kun dyrke de beste genene som jeg sa over)
2. lettere mtp vanning(masse små potter er et helvete å vanne riktig for å unngå over/undervanning, så sant du ikke kjører hydro), flytte på planter og trene de osv, mer plass til vifter, luftfukter/avfukter osv.
3. mindre sjanse for mugg, budrot osv pga luftsirkulasjonen inniblandt alt av blader/buds (les om lollipopping of defoliation, noe som funker dårlig i et sog oppsett).
4. vet de måler tørka vekt på planta for å dømme i norge, men ser fortsatt mye bedre ut i en evt rettsak at du hadde 2 planter vs 18 og husk at yield blir den samme, evt mindre med for mange da det er mye vanskeligere å lage livet perfekt for mange som har trangt om plassen..

men den red dragon, er du ute etter en kort sativa, el bare kort generelt..? og vet du noe om div dyrkemetoder og trening?