View Single Post
Sitat av Ghettoclown Vis innlegg
Bemanningsbyråer er ikke tull.
Det er nok heller du som ikke bruker det riktig.

Det er ikke slik at du skal fylle ut en profil så får du plutselig en telefonsamtale med et jobbtilbud med engang.
Du må gjerne jobbe litt for det selv også.
DU må ta kontakt med bemanningsbyrået selv og høre om de har noen jobber, trenger folk eller har mulighet til et møte med deg.
Du trenger ikke å ha masse erfaring eller å være veldig relevant så lenge jobben ikke krever det.
Har de ingen jobber, nei vel så prøv på neste bemanningsbyrå da vel?
Vent noen dager, ring igjen eller møt opp hos de og spør om de har fått inn noe.
Du er ikke den eneste i landet her som trenger jobb og i de fleste tilfeller så bruker de heller han eller hun andre som var skikkelig på og som møtte opp på kontoret dems klokken 08.00 istedenfor han som bare lagde seg en profil og sitter hjemme i sofaen å venter.
Du kan ikke bare sitte på ræva og forvente at noen skal komme å gi deg en jobb helt ut av det blå, det er ikke slik det funker.
Jobbmarkedet er tøft og du vil få hundrevis av nei før du faktisk får et ja.

Fikk meg lagerjobb hos Diplom Is via bemanningsbyrå for 3 mnd siden.
Lagde profil, tok kontakt med de og fikk til et møte. Der snakket jeg med en konsulent som fikk ordnet et intervju og vipps så var jeg i jobb.
Før det så hadde jeg gått 6 år uten jobb, null utdanning og null erfaring.

Så er det faktisk mye større sjanse for at sjef eller assisterende sjef er på jobb i en matbutikk en hva det er på små cafeer eller bensinstasjonen...
Vis hele sitatet...
Takker

Men angående den jobben din på Diplom Is, hvordan fikk du den? Du som ringte dem eller møtte du direkte opp på kontoret deres om å få jobb? Så fant dem bare en jobb til deg sånn uten videre?