View Single Post
Sitat av Aaren Vis innlegg
Har samme problemet selv. De medikamentene jeg har prøvd har egentlig bare gjort meg mer likegyldig og på ingen måte mer positiv eller engasjerende i forhold til problemet...Man bryr seg mindre om det man burde bry seg mest om, og mer om de tingene man ikke burde tenke på Så om du er usikker via personlighet så hjelper ikke medisiner tror jeg ikke....ikke med mindre det er ett klinisk tilfelle ( Altså hjernen din har ikke nok av ett stoff/ balanse yattayatta eller en annen feil medisinsk).
Vis hele sitatet...
Det er mange teoretikere som mener at symptomer som angst er på grunn av en ubalanse av neurotransmittere i hjernen, så du har jo det også.


Til TS: Ser diskusjonen hovedsakelig går ut på forskjellige medisiner, men du kunne jo prøvd terapi. Jeg er generelt ikke fan av terapi, spesielt om man ser på forskjellige meta-analyser av effektiviteten deres, men når det kommer til angst er både exposure terapi og systematisk desentiseringsterapi svært effektivt.

Syns også det er rart du er så skeptisk til SSRI/SNRIs. Alle psykofarma fungerer gjennom å endre virkemåten til en eller flere neurotransmittere på en slags måte, og blant disse er SSRI/SNRIs svært effektive når det kommer til symptomlindring samtidig som mulige bivirkninger er minimale. Disse i kombinasjon med terapi utgjør mesteparten av behandlingen av slike type lidelser idag, fordi det er det man har funnet mest effektivt.