View Single Post
Sitat av subscribe Vis innlegg
Ted Kaczynski er riktignok ikke fiksjonell, tross kultstatusen. Han er heller ikke min "favorittvillain" og jeg har heller ikke for vane å favorisere folk som dreper- eller forårsaker skade på uskyldige. Ted K er uansett en fascinerende karakter, og historien om hans tidligste år er interessant og unektelig relevant for hvem han endte opp med å bli. Kort fortalt deltok han over flere år i ungdomsårene i et hemmelig CIA-program som nå i dag er kjent som MK Ultra. Her ble han over flere år utsatt for regelrett trakassering mot sitt intellekt og sine filosofier. Da spesielt hans teorier om teknologiens påvirkning på den moderne mennesket. CIA ville se hvordan folk reagerte på å sånn type behandling, og reaksjonen de fikk er jo en relativt kjent historie. At Ted K drepte og skremte livskiten ut av uskyldige mennesker er på ingen måte artig, men sånn ellers syntes jeg det er hysterisk morsomt. Han er faktisk CIA's Frankenstein!
Vis hele sitatet...
Enig med deg der.
Litt waste av intelligens hos han, kunne blitt brukt til noe stort. Har både sett serien og dokumentarserien, fascinerende historie. Men jeg støtter ikke det han gjorde på noen som helst måte. Men CIA er en ganske syk etat. Må passe seg litt med sine "eksperimenter"