View Single Post
Jeg mener at siden det først eksisterer så burde i hvert fall alle medisinske og rekreasjonelle planter som kan gi rus ha en trygg kvalitetssikring. Jeg er i utgangspunktet åpen for full legalisering av alt du kan tenke deg av planter og substanser - for de eksisterer. Hvorfor ikke gjøre det trygt med en kvalitetssikring?

Jeg er derimot sterkt imot tvangsmedisinering for mange av de sterke C-preparatene som noen blir tvunget til å ta gjør folk skikkelig sjuke etter x antall uker, mnder, år.

Mitt spørsmål er: Er det noen som trenger noe meningsfullt å fylle dagene med, som kunne tenke seg å være med meg å engasjere seg i legalisering?

Jeg må si at voksne folk bør få kunne gjøre som de vil med kroppen sin, samt at de får god nok informasjon først. Igjen, en sammenligning med psykiatrimedisiner som har tilsvarende en liten notisblokk med bivirkninger inni pakken. Og påbudte regler tilsvarende ikke kjør bil etter alkoholinntak.

Også må jeg si at jeg hadde følt meg tryggere med en ordning tilsvarende vinmonopolet. Om det kunne endt opp med små selvstendige bedrifter og ikke ende opp i store selskaper som får monopol kunne jeg mildt sagt levd med. Tenker litt som Lenin gjorde (viss jeg ikke husker feil, men dette må jeg lese meg opp på).

Dette med nok ark av mulige bivirkninger tilsvarende ei lita blokk kan være svaret og måten å gjøre det på med rusmidler/medisinsk-og-rekreasjonellt bruk av det som står på lista.

Det hadde skapt mange arbeidsplasser, til å begynne med. Og jeg tror at mange som er paranoide ikke hadde blitt det på samme måten.

Er det noen som vil være med meg? Jeg er ennå i brainstormingsfasen, og ser at siden jeg ser på et rusfritt samfunn som en umulig utopi så er jeg ikke helt politisk korrekt. Hvorfor er et rusfritt samfunn målet?

Anyone?
Tord
Hurtigsvar

Bøndene i andre land kunne skapt fagforeninger viss de blir tilbudt et lovlig marked, så det kunne gjort noe med bøndenes rettigheter. Folk kjøper fortsatt alkohol og sigaretter uten å skatte for det, så å bare tilby en lovlig måte å selge "rus"/medisiner på (alt har sin praktiske bruk) er en bra begynnelse. Noe av det mest alternative jeg har hørt er de som bruker LSD i grenseland av lovlighet til å kurere avhengighet.

...LAR pasienter kunne drukket råsaft fra (kanskje til og med egen dyrka) opiumsvalmuer kontra kjemisk subutex osv.

Jeg har mye å lære her, men dette er første initiativ jeg tar.

Hva er så farlig at det er forsvarlig å forby det når forbudet er et misslykket eksperiment?

Kofi Anan har snakket om dette siden 90-tallet, minst.
Sist endret av Jonta; 30. mai 2020 kl. 11:07. Grunn: Fjernet duplikatinnhold