View Single Post
Jeg skal sette opp en landingpage, her skal jeg ha litt informasjon, så skal jeg ha et felt hvor brukere kan legge inn e-post adresse om de ønsker å få oppdateringer når siden er ferdig.

I og med at dette er svært enkle greier så tenkte jeg at jeg kan jo bare lage siden selv, men jo mer jeg tenker over det jo mer usikker blir jeg på om dette faktisk er den beste løsningen.

Min første tanke var å bare ha det slik at når brukeren har skrevet inn mail-adressen sin og trykker OK, så har jeg hardkodet en PHP funksjon som sender en mail til meg. Problemet med dette er at jeg ikke klarer å skjule e-post adressen min, så alle bot'ene som ser mail-adressen min kommer til å spamme meg ned med mailer.

Det andre jeg tenkte på var at når brukeren trykker OK så registreres mail-adressen i en MySQL database, problemet med dette er at med mindre man har litt snøring på sikkerhet, så risikerer man at mail-adressene i databasen kan være eksponert. Noe som ville være uheldig da jeg risikerer at de som signer opp blir bomba med spam.

Et annet problem med de to overnevnte løsningene er at man ikke har noe system som sender en bekreftelse til brukere som registerer seg, og dermed heller ikke har mulighet til å avregistrere seg.


Så mitt spørsmål er, pleier dere å gjøre dette manuelt? Eller finnes det en plugin til wordpress/bootstrap som er ment akkurat til dette formålet, uten for mye dill? Hadde isåfall satt pris på tips til plugins, da det er en overflod av plugins på wordpress.