View Single Post
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Merker jeg blir litt fornærmet av alle karakteristikkene om meg her, så jeg vil poengtere, igjen, at det eneste jeg har gjort så langt er å hjelpe en gammel nabo i flere år, og altså nå i det senere tenkt denne tanken, når jeg skjønte at han faktisk har null og niks av familie, og jeg er litt lei av han karen. Man kan si godheten min er brukt opp. Så litt usikker på hvordan det kan gjøre meg så kynisk og kald som folk skal ha det til.
Vis hele sitatet...
Hvorfor blir du egentlig fornærmet når du åpenbart i førstepost innser selv at dette i utgangspunktet er umoralsk. Håpet du egentlig bare å få grønt lys for hele greia?

Jeg kan ikke snakke for andre, men ja, jeg hjelper både naboer og andre uten å forvente noe tilbake.
Det virker som at du kanskje har et litt unaturlig forhold til hva du forventer av andre. Folk du omgås har sannsynligvis ikke de samme forventningene, eller agendaen som du har.
De kanskje bare synes du er en kul fyr, eller er grei å være sammen med. Ikke at du har noe å "lære dem" eller at de forventer noe av deg.

Jeg sier ikke at du er noe dårlig menneske, men du har en totalt motsatt holdning til andre mennesker enn hva jeg har. Og det er greit det. Jeg sier ikke at min holdning er den rette.
Bare ikke utnytt folk som åpenbart tilhører en gruppe mennesker som i teorien lett kunne la seg manipulere.

Det er nettopp hva kyniske svindlere gjør....