View Single Post
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Er egentlig veldig nyskjerrig på hvordan dere som er avhengig av heroin ble det. Er det fordi man ikke vet at man blir fysisk avhengig når man tar det i lang tid? Eller tenker folk bare fuck it skal begynne med heroin hver dag og bli hekta med vilje? Tror noen de ikke blir hekta at de er immun mot avhengighet? At det bare skjer med andre og ikke seg selv? Blir folk tvunget til å ta det hver dag? Eller har dere fått opiater på resept alt for lenge og dermed blitt avhengig? Bare forstår det ikke. Det er jo ikke verdens beste rus heller liker bedre hasj.
Vis hele sitatet...
For min del handla det om at jeg virkelig hadde møtt veggen. Ble alvorlig deprimert, mistet jobb, kjæreste og jeg var helt ærlig på vei ned til toglinja for å hoppe foran toget. Men jeg ringte fattern først.

Deg begynte med sykemelding og masse alkohol og kokain og så evt benzo. Jeg var så langt nede at jeg var sikker på at jeg aldri ville bli bedre så jeg kunne like gjerne bare prøve alt jeg bare hadde sett eller hørt om før. Planen var selvmord da pengene tok slutt

Heroin eller oxy som jeg starta med først ga meg en følelse av at jeg ikke hadde noen problemer i hele verden. Og det var rusen som fikk meg til å søke hjelp og. Nå er jeg i LAR og ser fremover selv om jeg fortsatt ikke har heeeelt kontroll på sprekkene selv om det bare skjer en dag eller to kanskje 1-2 ganger i mnd.

Psykiske problemer tror jeg er hovedårsaken til hvorfor folk tyr til heroin. Det gir deg en følelse av at det fortsatt er noe der som gir deg følelsen av å være elsket, selv om man seff vet det er stoffet.

Heroinavhengige er beinharde mennesker som har tatt all dritt de hsr fått slengt etter seg som ville fått selv den tøffeste jævelen til å knekke sammen, og de står fortsatt. Det finnes ikke late heroinavhengige. Vi har bare sørget for å gjøre det mest mulig jævlig for dem og håpet de skulle «skjerpe seg». Heldigvis går det fremover.

Respekter dine medmennesker, du vet ikke hva de har opplevd eller hvor de kommer fra