View Single Post
Sitat av Kloakk Vis innlegg
vel, jeg vet ikke hvor du får ditt utløp, ja utenom her på freak, men det å kunne dele, kunne tømme sine tanker, flytte tankene, omforme de fra noe teoretisk i hodet til noe fysisk, tekst, på et forum... Det er, for noen, medisin, helbredende, og bedre enn å holde de inne.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke at det er poengløst å vente på et forum. Mange gjør det her, og jeg svarer etter beste evne. Men så er det noen, han her og et par stykker til, som oppretter tråd etter tråd med samme spørsmål og aldri er fornøyd med svarene så de starter på nytt og på nytt. Da det det ikke effektiv ventilering, men mer et usunt håp om at noen skal komme med en quick fix. Som han sier selv, han vil ha en oppskrift på å omprogrammere seg selv. Å om programmere seg selv er ikke er triks noen kan lære deg på et forum, det er jævlig mye jobb. Dette virker mer som en salvation fantasy enn venting. Så ser man jo også at han begynner å få noen kommentarer med en litt ekkel tone her, fordi han bruker folk opp og mister sympati. Det hjelper neppe på selvfølelsen. Derfor anbefaler jeg ham å slutte med dette.

Det er ikke kritikk av TS, jeg forstår desperasjonen. Jeg tror bare ikke det er noe bra for ham.

Nei, god profesjonell hjelp er ikke alltid tilgjengelig, men nå er han oppmeldt til psykiater og jeg foreslår at han fokuserer på det arbeidet som ligger foran ham der i stedet for å håpe på en magisk oppskrift herfra.
Sist endret av *pi; 17. september 2021 kl. 10:45.