Tråd: Valg 2013
View Single Post
Jeg forenklet litt vel mye rundt DLD innføringen. DLD er som flere har påpekt noe vi har blitt påtvingt fra EU. Vetoretten i EØS-avtalen virker det ikke som noen er villig til å bruke. Derfor er vi avhengige av partier som er mot EØS avtalen for å komme unna, det er vel stort sett bare Rødt og SP som har programfestet at vi skal ut av EØS avtalen? Det er riktig at kun Høyre og AP stemte for innføringen av DLD, men det er en lang vei fra å stemme noe og føre en aktiv politikk med konsekvensene av det du har bestemt.

Hva baserer du den uttalelsa på? På hvilken måte er SP "vassent" på samferdsel? Hvordan får du den påstanden til å henge sammen med Nasjonal Transportplan?
Vis hele sitatet...
SPs partiprogram. SP får ikke igjennom all politikken sin i regjering, slik er det med de fleste mindre partier. Men tenk logisk: SP vil bevare bosetning i distriktene, og de vil øke innsatsen på produksjon av primærresurser over hele landet. Det krever ganske solid infrastruktur.

Anyways, jeg er ikke en SP velger(eller en rødgrønn velger), jeg beskriver bare inntrykket mitt av partienes lovnader.
Sist endret av TDSzevz; 27. august 2013 kl. 16:08.