View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Det er nok mulig å ha et respektfullt seksuelt forhold til dyr også"
"Moralisme og fordømmelse har sjeldent virket for å forandre vår
personlige, seksuelle og konkrete oppførsel. Vi er litt anderledes
enn den generelle natur ellers. I skjulte rom vil begjær og makt finne
mulige utforskinger og handlinger, fri for vanlig menneskelig konsekvens."


Sitert fra ditt eget innlegg. Du mener også at å kose med et kjæledyr er en form for seksualitet. Jeg kan ikke huske å noensinne ha blitt kåt av å kose med hunder, katter, kyr og lignende - men jeg er kvinne da, mulig det kan vekke skitne tanker og følelser hos menn? Ikke vet jeg. Refererer til "Å kose og stryke og klemme dyr er godt og normalt, og innebærer kun en type sensualitet, overfladisk".
Husker en lignende tråd på diskusjon.no. Overraskende mange menn som forsvarte det å ha sex med dyr. Veldig spesielt, og om dere virkelig syns det er greit å binde hunder fast slik at de ikke har mulighet til å rømme, for så å voldta dem, så håper jeg virkelig at dere en dag blir tatt og havner bak lås og slå i noen måneder. Men dessverre blir de færreste rehabilitert ved å behandles med straff.
Jeg er glad i dyr, og syns det er grusomt at noen mener at dyr kan samtykke til sex når de åpenbart ikke kan det. Saken om hundene som ble begått overgrep mot gjorde inntrykk på meg, spesielt bildet av schäferen som var bundet fast. Dette på toppen av alle saker mot pedofile. Det minner meg på hvor skittent og ekkelt mennesket er, og hvor fælt jeg syns det er. Så ja, kanskje jeg blir litt hårsår når menneskets handlinger hele tiden skal forsvares og forklares.
Vis hele sitatet...
-



Jeg prøvde å illustrere akkurat hvor amoralsk og tidvis grenseløs den menneskelige seksualitet kan være, uten at det nødvendigvis handler om meg og min personlige aktiviteter på området.

Forstår at det er lett å misforstå dette, men hvis man skal ha en åpen og fri tanke og debatt om tema vil fordommer og moralisme kunne komme i veien for den dype, åpne filosofering rundt et tema som er like gammelt som både dyrene og oss mennesker selv.

Trådstarter snakker om bestialitet som kynisk makt-utnyttelse av hund med menneske betalt i penger, og jeg opplevde at du satt meg litt i samme kategori. Det fant jeg fornærmende og trist.

Står ved at en god sensualitet (kos) kan finnes mellom mennesker
og dyr, men det betyr ikke at jeg godkjenner utnyttelse av dyr for egoistisk seksuelt begjær. Når du trekker inn en sak fra nyhetene om utnytting av hunder tror jeg vi begge blir ganske forstyrret og opprørt av det, og holder alle veseners ukrenkelighet høyt.
Mulig det er forskjell på menn og kvinner når det gjelder seksuell utprøving og lyst, spesielt i de unge kåtere år, men egentlig tror jeg vi er likere enn mange, og du, tror eller liker å anerkjenne.

Når du i kommentar til mitt (frie) innlegg trekker inn ordet pedofili blir jeg litt bekymret og ganske målløs. Hva skal man si til det ?
Menneskelighetens naturlige seksualitet kan, gitt omstendigheten, rette seg mot en mengde forskjellige ting og vesen (parafilier), og
den enkelte må se sin egen praksis i personlig moralsk/etisk lys.

Jeg har hatt gjensidig glede av sex med flere mennesker, men aldri med barn eller dyr. Slik er det ikke for alle, og det er noe vi prøver å forstå på dette forumet, fri for betvingende og begrensende frykt eller moralisme. Håper du leser og forstår det jeg skriver her.
Ønsker deg, og alle, en lys og god, til og med lystig, livsutfoldelse.
Og en livaktig strålende sommer !
Sist endret av radion; 20. juli 2021 kl. 04:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.