Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av p0ffski
Glem det , heheh. Jeg kjøpte en sånn 'Home box' Tror den er fin .. Og går i tillegg inni boxen for en sånn 'Bucket sak' Men jeg lurer på en ting.. Hvordan forbereder jeg seedsa eller plantene før jeg setter de i hydro potten? Fra den er spire, eller skal jeg ha spiren i en liten potte jord før jeg putter den i hydro maskinen? Og hvos lenge skal den vokse ca før jeg setter den i hydro boksen isåfall? Takker for svar
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ærlig innrømme at hydro er noe jeg bare kan i teorien, har aldri prøvd å dyrke hydro og kan derfor bare gi deg info som jeg har fått fra andre kilder, har igen egne erfaringer med hydro. Vil også si det at fordi om du har blitt anbefalt å dyrke hydro er dette en rimelig avansert måte å dyrke på og feilene er små før hele "cropen" dør. Jeg leser jo også at du har valgt bubbler bucket. Det er forsåvidt den nest letteste måten å dyrke hydro, men igjen du må ha go peiling og du må ha mye målerutstyr for å vite hva du holder på med. Kan du ikke alle sykdomstegnene, er det 90% sjans for at plantene dine vil dø. Du må også vite hva ec er hvordan du blander de forskjellige næringene. Og ja du kan ha plantene stående i samme beholder hele veien, men du må bytte vann og næringsoppløsning helst hver tiende dag. Vil også si at white widow er en strains type som er moderat vanskelighetsgrad å dyrke. Uansett hvordan du velger å dyrke vil jeg anbefale å starte frøet ditt i jorden, når den så har fått røtter kan den flyttes til bubbleren, vil tippe etter at frøet har spiret trenger du ikke vente mer en 10-14 dager før du kan flytte den, men det er jo ikke i den forstand en maskin, det trengs minst like mye vedlikehold og oppsyn med hydro dyrking som med jord. Håper også du forstår hva hydro egentlig gjør med planten?, hvorfor ikke gro to i hydro og to i jord? Jord lar deg gjøre sinnsyke STORE feil uten at det skader planten for mye, men du kan helt klart høste mye mer buds på en hydroplante som mest sannsynlig var ferdig 14 dager før de i jord. Obs! Husk å finne ut hvilket kjønn de er før du velger ut de beste, de beste er ikke bestandig jenter=) Lykke til!