View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg tviler ikke ett sekund på at du har opplevd dette, men jeg vil vise en måte å tenke på.

Dersom du opplever slike ting, er sannsynligheten størst for at du underbevisst lagrer mer enn folk flest, og at selve informasjonen kommer igjennom til bevisstheten din til tider, eller at du har overnaturlige evner?

Alternativt (jeg påstår ikke at du er psykotisk, jeg sikter til mange av de som påstår de er synske som faktisk er det): Er sannsynligheten større for at du faktisk ikke spådde noe, men at hjernen din har endret minnet i ettertid, eller at du er psykotisk?

Jeg tror mye av ''småsynske'' muligens har en god intuisjon, og at intuisjon omhandler underbevisste bemerkelser som kommer til syne når det trengs. Kanskje noen bare har en bedre intuisjon enn andre? Kanskje det kombinert med psykotiske mennsker, og cherrypicking av minner og opplevelser, som egentlig bunner i tilfeldighet er hva som fører til at folk tror de er klarsynte?
Vis hele sitatet...
Vi tenker nok det samme. Det er en av grunnene til hvorfor jeg ikke snakker høyt om det. At jeg lagrer litt mer er korrekt, er av typen «høysesitiv». En utadvendt høysensitiv som blir utslitt av for mye folk. Sær kombo.

Ingen fare for psykoser eller lignende. Har høy sikkerhetsklarering i jobben jeg gjør, men hadde nok vært innom tanken selv.