View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har synske aner, men jeg forstår absolutt ingenting av det selv. Noen ganger så ramler det helt random ting inn i hodet mitt i enkelte situasjoner og de eneste jeg har turt å være åpen om det med, er veldig nære venner. Har freaket ut flere med ting jeg ikke burde visst eller som ble rett.

Når det er sagt så har jeg absolutt aldri satt meg ned å prøvd «å se» noe om noen og klart å treffe noe rett. Der failer jeg alltid.

Altså, hos meg dukker random ting opp av seg selv, som en intuisjon. I drømmer derimot, der har jeg (øhh) drømt både navn og tlf-nr til personer og ting har stemt. Jeg finner lite til ingen sammenheng i det jeg opplever.

Igrunn litt skremmende og jeg snakker ikke om det til noen nesten.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke ett sekund på at du har opplevd dette, men jeg vil vise en måte å tenke på.

Dersom du opplever slike ting, er sannsynligheten størst for at du underbevisst lagrer mer enn folk flest, og at selve informasjonen kommer igjennom til bevisstheten din til tider, eller at du har overnaturlige evner?

Alternativt (jeg påstår ikke at du er psykotisk, jeg sikter til mange av de som påstår de er synske som faktisk er det): Er sannsynligheten større for at du faktisk ikke spådde noe, men at hjernen din har endret minnet i ettertid, eller at du er psykotisk?

Jeg tror mye av ''småsynske'' muligens har en god intuisjon, og at intuisjon omhandler underbevisste bemerkelser som kommer til syne når det trengs. Kanskje noen bare har en bedre intuisjon enn andre? Kanskje det kombinert med psykotiske mennsker, og cherrypicking av minner og opplevelser, som egentlig bunner i tilfeldighet er hva som fører til at folk tror de er klarsynte?