View Single Post
Sitat av subscribe Vis innlegg
Har ikke opplevd psykose slik som du, men opplevde selv at det kom en dag hvor røykings kun påførte angst og negative tanker.

For min del handlet det om at jeg hadde røyka meg inn i en haug med problemer. Inkasso, arbeidsledighet, mangel på rutine og problemer med å opprettholde relasjoner.

Piller og tjall er helt fantastiske verktøy hvis du vil lukke øya for problemene som stadig hoper seg opp. Det er jo selvsagt ikke sånn at folk våkner en dag og finner ut at dette er noe de vil, men hvis du først har brukt tjall og/eller piller for å overdøve et problem, så kan det bli vanskelig å skulle takle motgang uten å i det minste vurdere lindring med rus.

Nå er det jo sånn med tjall at man blir innrøyka etter en stund, og for min del er det kun mulig å lure seg sjøl da jeg har nådd dette punktet. Har jeg ikke røyka på noen uker, så kan jeg være helt sikker på at neste bønne vil hente frem alle problemer jeg evt har gjemt bort i mellomtiden. Det kommer ofte ikke frem på en konkret måte heller. Det kan eksempelvis være at jeg får en forferdelig angst som jeg ikke klarer å finne opphavet til, eller at selvbildet mitt blir skremmende dårlig.

Jeg har vært gjennom det opplegget her maaange ganger. Nå er jeg på en pause igjen, en pause som etter planen skal vare frem til jeg har fått fiksa dritten min. Jeg VET at en eventuell bønne før dette kun vil gi meg en kjip opplevelse, men hvis jeg holder røykinga gående i noen dager så forsvinner stort sett den verste angsten og de verste tankene. En lettvint men også destruktiv løsning. Når det kommer til rus og psykiske vansker, så er alltid de beste valgene også de vanskeligste.

Hvilket valg tenker du og ta?
Vis hele sitatet...
Jeg har vært clean fra piller over et år nå, tenker å fortsette sånn, jeg tenker at jeg også skal bare legge hasjen på hylla også. Jeg gidder ikke å gå den veien igjen med piller for å takle livet bedre. Jeg har kuttet ut alle venner fra rusmiljøet og det blir jævlig ensomt til tider. Derfor jeg savner weeden og det sosiale rundt det. Men jeg gidder ikke å gjøre det mer. Det er ikke noe vits for meg å røyke når det bare blir en jævlig opplevelse hver gang. Og jeg er fortsatt ung og har en del ting å få på plass etter å ha kasta bort noen år i ungdomstida til rus
Sist endret av Fuxurious; 14. september 2018 kl. 01:40.