View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Utrolig trist å høre, men desverre ingen overraskelse.

Dette er akkurat den samme behandlingen som jeg har erfart som pårørende når det gjelder psykiatrisk avdeling.

Det er for det første nesten umulig å få noen lagt inn på tvang, og det er en helt latterlig dårlig oppfølging.

Alt ansvar blir lagt på de pårørende, og de er ikke litt interessert i å prøve å hjelpe engang. De gjør KUN det de de er pålagt å gjøre og vil ikke hjelpe til noe utover dét.
(Bærer ikke nag til helsevesenet, men dette er erfaringen jeg har)

På en annen side følger de bare lover de er pålagt å følge, men det er mildt sagt rart at fagpersonell ser at han er så syk at han må medisineres 2 ganger daglig, men ser på han som frisk nok til å sendes hjem.

Jeg vet ikke om han har signért papirer som gjør at dere får innsyn i behandlingen. Men ofte drar pasienten hjem av egen vilje selv om de oppfordrer han til å bli. Og de må bare la ham gå, det er ingenting de kan gjøre.

Prosessen med å umyndiggjøre noen som er psykotisk burde forenkles imo. Men det er en annen diskusjon.

Det er vanskelig å bryte ut av et forhold når den andre er psykisk syk, man tramper liksom på noen som allerede ligger nede. Men for din egen del er det kanskje best.

Hvis man ser tendensen til at psykosene er tilbakevendende kan det være et tegn på at han har en psykotisk lidelse, og at det ikke er en speedpsykose.
Folk med slike sykdommer sliter gjerne med rus.

Tenk på deg selv og hva som er best for deg, selv om det kanskje føles egoistisk og vanskelig. Det kan være lett å glemme og tenke på seg selv i enn sånn situasjon.