View Single Post
Tror ikke det er så uvanlig at det blandes ut med geitefett i de landa der, har hørt rykter om slikt på gata i årevis. De følger tradisjonell måte å lage afghan på, ruller harpiksen inni hendene, til de får en liten kule, og fortsetter å tilføye harpiks og rulle til de får en egg-form, deretter putter de det i en presse med trukket avispapir og presser "plate" eller "pølse/stick" til sånn ca. 250g størrelse. Denne måten får "forurensingen" i hasjen mulighet til å stivne med "oljen" sånn jeg er blitt fortalt.

All annen størrelse på plata har jeg hørt resulterer i at "safta" bare presses ut av "platen/såpestykket" og dermed blir de beinharde og lite effektive å røyke. Men det sies jo så mye rart på gata, da - geitefett eller ikke, dette var ihvertfall bakgrunnen for gatenavnet fett, eller fetthasj.

EDIT:
Såpeformen kommer p.g.a. eggformen som presses på mer "standard" måte og ikke slik hasj normalt presses. Senere har visstnok nypress med cellofan og spritbluss (kanskje vanlig oven med under- og over-varme, svak varme, huttetu, ser for meg at cellofan vil "smelte" inn i hasjen - men, men..
Sist endret av paranoy; 22. desember 2007 kl. 16:34.