Tråd: Min livsplan
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Motorcross Vis innlegg
3kg i måneden, hva med lukta da? De måtte hatt et hemmelig stengt rom eller en eller annen måte pga lukta de grodde det i isåfall og luftfilter men hemmelig rom i en leilighet er vanskelig. Planter stinker det weed av i hele gata med mindre det er mids aka ikke så bra weed men er ikke umulig. Hadde heller kjøpt en liten hytte gjemt utpå landet da kunne jeg fylt hele hytta med planter



Om man er innvandrer 5 år kanskje men nordmenn hadde det vert 1 år lol
Vis hele sitatet...
Dude, kanskje du bare skal la være å svare på ting du tydeligvis ikke har peiling på?`

Det er noe som heter et kullfilter, teknologien har eksistert siden tidenes morgen og har blitt brukt lenge, sammen med mer moderne løsninger som ozongeneratorer, til å fjerne alskens illeluktene greier.

Man kan fint ha en plantasje midt i Oslo sentrum uten at noen vet slik som disse hadde.
Her er en podcast der de intervjuer en fyr som er helt streit ellers men dyrker hjemme.

I den første artikkelen ser du kullfilteret som den avlange sylinderen oppe i taket på teltet, et slikt filter til under tusenlappen varer i flere år.

Jeg stiller meg mer tvilende til at de hadde 3 kilo i måneden, de måtte i såfall hatt 3-4 "kull" med planter som alle var i sitt eget stadie av blomstringen.

Fra stiklinger trenger du minst 14 dager før de kan sies å ha fått røtter samt startet vekstfasen, de fleste lar de vokse minst 14 dager til før man setter de i blomst og da tar det 8-14 uker (avhengig av strain og preferanser) før de er ferdige, så skal ting klippes og tørkes. Kan fort ta en hel kveld å klippe klart 50 gram ferdig produkt.

De fleste blir tatt pga feil: Vannlekasje som du kan lese om i den ene artikkelen. I Trondheim var det en som hadde teltet åpent mens han satt å høsta det, noe av lukten sev ut og en nesevis nabo ringte politiet.


Mange har hatt denne drømmen, men folk ser ut til å glemme at det er arbeid. Klart, fra dag til dag gjør man ikke mye mer enn å blande litt næring og vanne, kanskje enda mindre om man har automatisert vanning fra reservoar. Men når høstingen må gjøres, går det med et par døgn med 2-4 personer som jobber.
Sist endret av Dodecha; 15. juni 2021 kl. 13:41.