View Single Post
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Er vel mye det samme som skaper nynazister og andre radikale grupper. Tilhørighet, en mening med livet, å føle at man blir sett og verdsatt, at man utgjør en forskjell, samt at man av forskjellige grunner ikke føler seg hjemme i de vanlige "rammene" - eller er misfornøyd med dem. En stor andel mennesker kan overtales til å gjøre det meste hvis det forhøyer deres self worth.
Vis hele sitatet...
Ja du har nok rett i dette. Har du sett I møte med fienden? Der kom det ganske tydelig frem at mange av de nynazistene som lar seg radikalisere har slitt noe enormt med f.eks. jobb, rus, familie eller mobbing. Radikale folk er ofte rett og slett tapere som har havna på siden av samfunnet og søker etter mening med livet også finner de grupper med likesinnede fuckups. Det samme gjelder nok for radikale islamister født og oppvokst i Vesten.
[/i]
Sitat av vindaloo Vis innlegg
så når jeg sa:
""Tror mye av det folk føler på i møte med radikal islam også går på sin egen "gudløshet""
så mente jeg også at vi kanskje letter kunne ha skjønt hvordan Islamister i dag tenker hvis vi hadde klart å se att vi selv en gang i tiden forholdt oss til religion og gud på samme måte.

I stedet gjør vi dette til en kamp. Hvor vi later som om det er på grunn av Islam at vår egen religion står i fare.
Den religiøsiteten forlot vi selv for mange 100 år siden.
Vis hele sitatet...
Aha... mener du at vi bør forsøke å forstå oss på radikale islamister pga. vi selv oppførte oss like dumt for 700 år siden? Og skal vi også tilgi dem ved å gi dem milde straffer? Jeg er usikker på hva du vil frem til egentlig.
Sist endret av SkurtNilsen; 22. januar 2020 kl. 23:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.