View Single Post
Sitat av griped Vis innlegg
Samma hvilke benevninger man bruker vell så lenge man kommer frem til det riktige svaret. Jeg bruker som regel amerikanske benevninger i mitt yrke.
Vis hele sitatet...
Det er idiotisk å bruke tåpelige benevninger, for de frarøver deg enhver mulighet til å få en idé om hva du holder på med uten å måtte regne på det. Man kan regne riktig i alle systemer, men det er en grunn til at verden har gått over til SI. Jeg aner ikke hva du jobber med, men dere trenger seriøst en liten revolusjon. Å regne fra metrisk til imperial og tilbake til metrisk igjen bare fordi man er vant med de benevningene er feil type latskap.

Sitat av griped Vis innlegg
Syntes det er ganske innlysende om at det er snakk om 1,1bara difftrykk i denne sammenheng..
Vis hele sitatet...
Det kan jeg være enig i, for da bikker kokepunktet til vann 120 grader celcius med god margin. Ved et overtrykk på 0.1 får vi bare noen få grader. Nå skal det sies at jeg har mer erfaring med autoklaver enn trykkokere, så hva kjøkkensjefen mener om saken vet jeg ingenting om.

Men. Regning, benevninger og kverulering til tross: Tanken tåler 6 bar. Han skal sveise, og er utdanna som sveiser. Om vi har et overtrykk på 0.1 bar, 1.1 bar, eller 3 bar spiller i så måte ingen rolle, for den tåler det helt fint. Det er langt unna grensa.
Sist endret av Myoxocephalus; 6. mars 2019 kl. 13:54.