Tråd: NAV støtte?
View Single Post
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Prinsipp eller ikke, de fleste om ikke alle har jo noe mat hjemme, tviler på at foreldrene til ts går batshit crazy om han tar noe av ''dems'' mat.
Selvom man er myndig betyr ikke det at man SKAL klare seg uten foreldrene heller, ja det var kanskje sånn for mange år siden, da du var ferdig på skolen etter 8-9 klasse og gikk rett ut i jobb, men slik er det ikke lenger.
Det virker jo som du mener at fordi han er myndig og bor med foreldre at han på død og liv skal betale for hver eneste minste lille ting, om det så er mat, et glass vann eller en dusj.
Selvom du kanskje måtte gjøre dette er det ikke dermed sagt at alle må gjøre det.
Vis hele sitatet...
Om det virker slik at jeg mener man _skal_, så har jeg ordlagt meg feil. Det jeg derimot mener er at nordmenn har krav på individuell oppfølging av nav om man sliter.

Det finnes foreldre som går "batshit crazy" om man tar mat fra dem. Det er utrolig mange forskjellige foreldre og mennesker i Norge.

Om det skulle bety noe for deg, siden du nevner det, så har jeg alltid hatt muligheten til å bo hjemme gratis og spise meg mett uten å måtte tenke over det. For min del var det helt selvvalgt å flytte hjemmefra i tidlig alder.