View Single Post
Sitat av Crushed Vis innlegg
Kompisen min ble "tvingt" med i krig, kom hjem og orker ikke å snakke med kjerriger som har hatt nesa i ei bok hele livet. Dette har han forklart til meg.
Han orker heller ikke å snakke om traumatiske helvetes-opplevelser mens han stirrer på en blyant som en gubbe vifter frem og tilbake. Dette har han forklart til meg.
Vis hele sitatet...
Høres ut som om han bør finne seg en ny psykiater, om det er sånn han opplever det.

Til sist orker han absolutt ikke å avvente noe i tilfelle det skulle bli bedre.
Benzo har hjulpet han. På dager hvor spørsmålet har vært "sove eller ta livet mitt?" har vi som venner (akkurat som legen) anbefalt å ta valium. Dette har funka.

Jeg kritiserer ikke at legen vil ha han til å gå mer terapi (selv om det aldri har funka) men at han vil fjerne benzoen. Hvorfor i h* fjerne noe som har holdt han i live?
Han er seg selv nå, og da ser jeg virkelig ikke vitsen i å trappe ned eller legge han inn på psykiatrisk avd. eller noe, bare fordi legen vil trappe ned.
Terapi OG medisin er det jeg stemmer for!
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å ta benzo i krisesituasjoner, og det å ta det daglig. Om han begynner å bli avhengig er det uansett en veldig dårlig ide å fortsette. Det kommer bare til å gjøre vondt verre i det lange løp