View Single Post
Han straffes ikke. Du blir jo avhengig av narkotika selv om du bare tar anbefalt daglig dose. Sløvende medikamenter er ren symptombehandling, noe vi burde drive minst mulig med i psykiatrien. Selvsagt finnes det de som er så fucked up at ingenting annet hjelper, men hvis det finnes muligheter for å faktisk bli frisk, så bør jo åpenbart helsevesenet strebe etter å anvende disse metodene fremfor å drive med medikamentell behandling.

Hva din kompis bør gjøre kan ikke jeg mene noe om. Jeg kjenner jo ikke han, og jeg vet ikke hvor grundig arbeid som er gjort med terapien hans. Det jeg kan si er at terapi i forskjellige former faktisk kan gjøre folk friske, mens benzo kun fungerer som en slags psykisk smertestillende. Å gå på det er å godta at man aldri kan bli frisk. Det er den enkle løsning, og folk som ikke orker/klarer å ta tak i problemene sine vil foretrekke denne. Terapi er en vanskelig prosess som man selv må være aktiv i. Det kan jo tenkes at kompisen din ikke har gitt det et ærlig forsøk.
Sist endret av mentalmelt; 8. desember 2015 kl. 00:11.