View Single Post
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Folk som kjøper og selger rusmidler, kjøper sex, nekter å betale skatt, blir regelmessig overmannet fysisk og kastet i fengsel, uten å noensinne ha gjort noe galt mot noen andre, og det er bare de aller første eksemplene som dukket opp i hodet mitt.



Folk som kjøper, bruker og/eller selger alskens rusmidler blir fengslet svært regelmessig. Greit nok at de ikke stoler på deg, poenget er at de ikke har noen rett til å spørre deg ut om slikt, eller å kaste deg i fengsel for det, da du ikke har gjort noe galt mot noen.
Vis hele sitatet...
At du mener folk som driver med skatteunndragelse eller dopsalg er uskyldige gjør ikke at det er sant. Du undergraver ditt eget poeng her.

Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg kan tenke meg at det også kan være vanskelig for politiet, da de møter på så mange forskjellige kriminelle mennesker. De får løgner slengt rett i ansiktet hele tiden. Så kanskje han bare prøvde å "psyke" deg ut litt for å se hvordan du reagerte på ting? Ikke vet jeg.
Vis hele sitatet...
Hele problemstillingen her er jo at dette ikke var en kriminell person. Det er klart at politiet kan resonere seg frem til at kriminelle tatt på fersk gjerning lyger. Her er det derimot ingenting som tilsier at politiet har med en kriminell person å gjøre, etter grunnleggende rettsprinsipper skal han tvert imot behandles som en lovlydig borger.

Det er ikke på noen måte politiets jobb å "psyke ut" tilfeldige borgere for å anse reaksjonen. Dette kalles trakassering, ikke politiarbeid.