View Single Post
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Føler du at disse 20 minuttene av livet ditt er verdt å ofre for at politiet skal hanke inn 1/100 pot-heads de gjør dette med?
Vis hele sitatet...
Jeg har det som regel ikke så travelt iløpet av en dag at jeg ikke kan avse 20 minutter til noe som det der. Synes forøvrig politiet kan bruke ressursene sine til viktigere ting, men er de nå uansett ute på patrulje e.l. hadde jeg ikke tatt meg nær av en litt merkelig samtale med politiet.

Kanskje har jeg bare bedre erfaringer med de. En gang for mange år siden når jeg var ung og dum var jeg så dritings utenfor et pub at jeg knapt kunne se rett frem (sies det). Politimannen som jeg snakket med kunne ganske enkelt kastet meg i fyllearresten og latt meg sove det av meg, isteden snakket han med de jeg var med for å finne ut hvem jeg var, for så å ringe til min sjåfør som kunne kjøre meg hjem. Kunne kanskje være andre grunner enn at han var snill som gjorde at han ikke hev meg på fyllearresten, men det var heller ikke poenget.

Når noen faktisk velger å ta et yrke hvor de blir utsatt for så mye drittslenging, kritikk (riktignok må man forvente det), medieoppmerksomhet og generelt at alle har en mening om deg, jobben din og jobben du gjør. Ja, da lar jeg gledelig en politimann kaste bort 20 min av min dag om han vil det for å avkrefte mistankene sine, så lenge det ikke er viktigere ting å gjøre selvsakt.