View Single Post
Trådstarter
304
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Nei, det gjør det ikke. Variablene blir definert av filen, på serveren din. Ikke pcen din. PHP er et server-side språk, noe som betyr at serveren gjør alt, og printer ut HTML/klartekst til datamaskinen din


Nei, Verdiene i filen er de samme, fordi det er serveren som gir det ut, uavhengig av hvilken pc det er.


Ja

Jeg foreslår å lese grunnleggende php. Virker som den boken din er over ditt nivå. No offence.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at variabler blir laget i engangslageret (egentlig så visste jeg dette fordi det stod i den boka som jeg brukte til å lære meg c++).

Regnet nesten med det om at det var samme verdi, men hvordan kan jeg da på en veldig enkel måte holde styr på hva brukernavnet på brukeren som er på nettsiden er?

Skal bruke det til å (for det meste), tilkalle andre filer ved å (for eksempel skrive $bruker.txt)

PS: Går det ann å tilkalle fil i spesiell mappe ved for eksempel å skrive:

Kode

brukere/$bruker/biler.txt
Der brukere er en mappe som inneholder mapper med brukernavn, $bruker er en mappe som heter det brukernavnet til brukeren er, og biler er en fil i den mappa.

PS: vet hvordan man lager/skriver/leser til filer, men hvordan lager jeg mapper, og hvordan angir jeg at en fil skal lagres i en mappe (regner med at det er det samme som å referere til fil).
Sist endret av Herû; 10. juli 2010 kl. 10:24.