View Single Post
Freak Trooper
Joey's Avatar
704
Sitat av Kjeksorgie
Grønnsåpe!?!?! Kjære deg. Dropp grønnsåpen, og kjøp helosan. Smør på et tynt lag 3-5 ganger om dagen. Når du skal legge deg kan gjerne laget være enda litt tykkere enn på dagen.

Hilsen kjerring med 6 tatoveringer.
Vis hele sitatet...
Du skal vaske tattisen din med grønnsåpe 1 eller 2 ganger den første dagen du har tatt den. Grønnsåpe er den mest naturlige såpen du finner. Slik får du ikke ting i "såret" som kan bli betent. Grunnen til at du skal vaske det er jo såklart for å få vekk blodrester og lignende som ikke er så fint å la ligge.

Jeg veit jo at skorpa detter av da idiot.... Men jeg lurer på om det at skorpa vokser utafor inklinjene vil det ha noe konsekvenser for selve tattisen seinere....
Vis hele sitatet...
Det er ikke snilt å kalle folk idiot. Da får du ihvertfall ikke svar på det du lurer på.
Skorpen har ingen ting med hvordan det blir til slutt. Det kan se grusomt ut, men når skorpen detter av så ser du det endelige resultatet.

Jeg har forøvrig aldri hørt om spenol. Jeg brukte ApoBase, luktfri fuktighetskrem.

Etterbehandling

Etterbehandling av tattoo

* Når du forlater studioet er det opp til deg å sørge for optimalt resultat!
*Fjern plasten i løpet av 2-10 timer.

* Vask deg først godt på hendene, så vasker du tatoveringen grundig med lunkent grønnsåpevann. (IKKE Zalo!!!)

*Alt blod og .sleipe. rester skal bort! Ikke vær redd for å .ta i. med flathånda. Skyll gjerne et minutt i iskaldt vann til slutt.

*Vent til blodet som etter hvert pipler ut er nesten størknet, gjenta så vaske-prosessen. Dette kan gjøre et par-tre ganger den første dagen.

*Daglig vask/dusj er bra, men sørg for å skylle vekk alle såperester!

*Smør inn et tynt lag fuktighetskrem de kommende dagene, IKKE pill på skorpa!

*Unngå bading i sjø og basseng til tatoveringen er skikkelig grodd!

*Ved soling/solarium må du dekke til en fersk tatovering, er den skikkelig grodd er det uansett lurt å påføre sun-block. Du får stifter med faktor 50 på apotek.

*Ikke hør på tatoverings-eksperter i barer og lignende til den er skikkelig grodd!
Vis hele sitatet...
http://www.tattoos.no/index.php?screen=etterbehandling
Sist endret av Joey; 15. mars 2008 kl. 15:22.