View Single Post
Sitat av Dialogisk Vis innlegg
Heldigvis har disse sin motvekt i den norske "våpenlobbyen", som i motsetning
til sine amerikanske navnebrødre er både kunnskapsrike og jordnære.
Vis hele sitatet...
Hva er det som får deg til å tru at amerikanere ikke er kunnskapsrike og jordnære?

Kanskje du burde tenke deg om en gang til før du uttaler deg om kunnskapsnivået til en nasjon som har så og si alle verdens ledende teknologi selskaper, og verdensledende universiteter og forskningsmiljøer? Men nei da jeg har sett på et humorprogram at amerikanere på gata er dumme, så da er det slik...

Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Hvis du hadde vært skikka til og eie våpen, hadde du fått kjøpt det i butikk eller av andre gangstere

Gangsterverden flyter over av våpen, det tar ikke mer enn 15min å skaffe hvis man virkelig vil ha det. Men desverre for deg, så selger de ikke til hvem som helst
Vis hele sitatet...
Sitat av SpeedBenzo Vis innlegg
Er ikke særlig gangster tilstander her i Norge. Bra det er vanskelig i noen miljøer, men hvem som helst som har pengene får tak i er min erfaring. Fikk en maskinpistol på krit når jeg var 18.
Vis hele sitatet...
At det er lett for kriminelle å få tak i egnede våpen her i landet er en myte.

Når noen av landets mest hardbarkede kriminelle i form av NOKAS banden hadde hatt så mye trøbbel med å skaffe seg egnede våpen (og selv da måtte de ta til takke med for det meste gamle AG3 og MP5 stjålet fra et av forsvarets lager) at de nektet å dumpe våpenene etter ranet for å kvitte seg med bevis fordi de hadde vært så vanskelig å skaffe at de ikke ville kvitte seg med dem så sier det det meste om den saken. Når bonden som oppvarte våpnene etter ranet ville dumpe dem på sjøen ble han drapstruet av NOKAS ranerene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e-aldri-dumpes

David Toska (30) ville ikke kaste våpnene som ble brukt under Nokas-ranet. Heller ikke det som tok livet av Arne Sigve Klungland.



Et av spørsmålene i Nokas-saken er hvorfor våpnene som ble brukt under ranet ikke likegodt ble dumpet på havet når det ble lagret hos en mann med tilgang til båt.
I stedet for å kvitte seg med utstyret, ble det lagt i og under båten til en 57 år gammel skipper fra Drammen. Det endte med at politiet fikk en gavepakke i etterforskningen da dykkere fra brannvesenet under en øvelse fant store deler av ransutstyret med DNA-spor.
Skipperen har tidligere hevdet i retten at han ble truet på livet, da han uttalte at han ville kaste utstyret på havet.
det har aldri vært i mine tanker at våpnene skulle dumpes på dypt ham, sa Toska i retten i dag.
Ifølge Toska var det ikke noe av det andre ransutstyret som ble vurdert som uunnværlig etter ranet.
- Det var ikke noe i veien for å brenne eller kaste det, men akkurat våpnene og pengene skulle ikke brennes eller kastes i havet, sa Toska.
30-åringen hevdet at det ikke er så lett å få tak i illegale våpen som mange tror, og at det var hovedårsaken til at han ville ta vare på våpnene.
- Det er ikke sikkert det er så lett å få tak i en illegal AG når du trenger det, forklarte Toska. Han ønsket ikke å gå inn på hvor mye han betalte for våpnene i forkant av ranet.
Vis hele sitatet...
For å ikke snakke om 22 juli terroristen som hadde forsøkt alt han kunne å skaffe seg uregistrerte ulovlige våpen både her i landet, og han hadde til og med reist til østeuropeiske land i det formålet uten å lykkes. Og til slutt måtte han gi opp og skaffe seg ulovlige våpen og ta jegerprøve for å få rifle og hagle på lovlig vis, og bli aktiv pistolskytter for å få pistolen.
Sist endret av JRF; 18. januar 2020 kl. 02:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.