View Single Post
Aner ikke noe om Oslo og omegn, men tviler på at noen skogeiere vil ta seg bryet med å skille ut en liten tomt midt inni deres egen. Bare oppmåling og avgifter er fort 15-20 000kr

For min egen del så hadde jeg aldri skilt ut et lite stykke i egen skog, da det bare vil være til ergrelse i fremtiden. Eneste jeg vet der folk er villige til å skille av slike småflekker er for å hjelpe en nabo o.l

Sitat av Dough Vis innlegg
Utfordringen er vel ikke pris/kvm men at du ser etter en så liten flekk er jo ikke engang en hyttetomt.

Tomter er regulert, det er ikke bare å selge en flekk på 100kvm uten formål.
Vis hele sitatet...
Joda, går an å selge uregulerte tomter uten særlig hindring. Det som kan være problematisk er om en skogeier får lov å skille ut en tomt, er føringer for slikt og.

Som nevnt over tror jeg feste, eller bare muntlig avtale med en skogeier vil være det beste rådet.
Om planen er å bygge noe så er dette også strengt regulert, selv om tomten er eid. Jeg har ikke lov å sette opp en midlertidig tømmerbrakke i egen skog engang uten å søke.
Sist endret av Unsub; 17. januar 2020 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.