View Single Post
Reinert med beine !
griped's Avatar
819
Sitat av exxo Vis innlegg
Griped: Kan jeg spørre hva du har planer om å sette av?
Med 10 kg booster tipper jeg det må være noe AN-basert, i såfall kan det kanskje lønne seg å sensitivisere hovedladningen en smule også?
Uansett, 10 kg booster fikk meg litt insteressert her
Vis hele sitatet...
Sensitivisere den med glas baloons eller alu?

Anyways boosteren er jo på plass nå, vi for se åssen det går, et par kompiser av meg skulle stå for å få tørket nok AN til hovedladningen fordi hele storsekken vi hadde var blitt våt. Men ser for meg at de ikke gjør en grundig nok jobb, fordi da jeg skulle tørke AN-et jeg trengte til APAN'n så han det i mange timer i et putetrekk over en vedovn jeg fyrte i. Og da var det fortsatt fuktig, så jeg måtte hive batcher på 1-2kg inn i stekeovnen og steke det på ca 125 grader i noen i et par timer før det hjalp.

for se hvordan det går. vet ikke hvor sensitiv AN er for litt vann....

Sitat av Up Vis innlegg
Hadde du sånn 100 kg ANFO du trengte så mye booster til?
Jeg kan anbefale en oksygenbalansert ANNMAL booster med lav Al-prosent.
Du kan regne frem selv, eller så kan jeg se om jeg finner forholdene på en brukbar en som er testet i praksis
Vis hele sitatet...
Ja godt mulig det Har prøvd å fått tak i NM men får ikke tak i mindre kvanta enn 200L. Men hvis en lager en ANNMAl booster, burde man ha den litt større enn 10% av hovedladningen? Eller sparker den like godt i fra seg som APAN? Hadde vært genialt å få tak i noe NM og brukt dette som booster

Vi tenkte vi skulle lage et lite hull i isen på et av vannene langt oppe i heia.. Men begynner å bli mildt nå såe.. vi for se