View Single Post
  • Sitat av dinosauren Vis innlegg
    Lyst til å forandre litt på klesstilen min. Hovedsakelig av to grunner; jobber i en medium stor bedrift og har jobber meg litt opp i gradene og føler litt på det at jeg må kle meg litt bedre.
    Vis hele sitatet...
    ✞Amen⛧fashion✞
  • Sitat av dinosauren Vis innlegg
    Det er en stor arbeidsplass, men veldig casual og laidback, har ingen kleskode.
    Vis hele sitatet...
    Kan hjelpe noe om du nevner hvilken type bransje det er, selv uten kleskode? Mote er ikke så generelt som en kan anta, tro det eller ei.
  • Sitat av dinosauren Vis innlegg
    Nummer to; er snart 30 og føler det er på tide å kanskje kle seg litt etter alderen.
    Vis hele sitatet...
    Kudos! Folk bruker hele livet sitt på å finne ut den slags, spesielt oss menn.
  • Sitat av dinosauren Vis innlegg
    Tenker ikke skjorte og dress, men noe casual og fint. Hvilke type butikker er det som passer beskrivelsen? Evt hvor kan jeg finne noe inspirasjon?
    Vis hele sitatet...
    Stayhard er en god butikk for menn som vil utvide horisonten når det kommer til mote, prisene er greie og de har det du leter etter. I og med at du er i Oslo så vil frakten være relativt rask, 1-2 dager i ukedagene.

    Ellos er også en, styr unna den julegenseren fra Jack&Jones de har listet opp, den er ikke passende noen plass. Selv ikke hjemme.

    Boozt er også en fin side for mote, gjengangere for disse butikkene er at prisene er litt over det en skulle finne på H&M og Urban, men voksne menn investerer penger i klærne sine.

    Miinto burde du også sjekke ut, det med priser gjelder også her men du vil ikke angre en annen fellesnevner for alle disse butikkene er at dama di/damer generelt kommer til å sette pris på at du har klær fra den butikken de har gløtta over når de selv skal handle klær.

    Zalando har jævla mye fint (les; maskene fra Adidas). I tillegg er dette i den nedre prisklassen, som betyr at du kan fylle opp handlevogna di enda mer.

    Høyer er en godt kjent forhandler av mote for både menn og kvinner, du ser vel at det er mye av de samme klærne som går igjen på alle disse butikkene. Dette er ett data-point for deg som leter etter inspirasjon, det som går igjen ofte er som regel meget populært!

    Mango er også en, men jeg linker til Mangooutlet fordi jeg har nevnt noen over i middels prisklasse og denne er i den laveste enden. Likevel finner du plagg som egner seg godt for hverdag og jobbsammenheng.

    Nå er det ikke alle disse som har butikk i Oslo, men flaks for deg at det er Black Week og du kan gjøre deg 100 knallkjøp. Leveringstiden til Oslo er mellom 1-2 dager for de fleste butikkene her, så ikke avskriv det. Er du usikker på størrelse så bestiller du ett plagg du liker i en størrelse, ett annet i en størrelse større og ett som er i en mindre størrelse. Alle disse butikkene har en fin retur-garanti og det er sjeldent man gjør en fantastisk helbom uansett.

    Hva inspirasjon gjelder er det verdt ett forsøk å for eksempel sjekke ut nett-magasinet til Zalando. Du kan også være en blodigle og la deg inspirere av kollegaer, uten at du gjør det for åpenbart. Ikke gå for samme plagg i samme farge, men gjør deg ett inntrykk av hva de har på seg, hvilke farger som kombineres (still deg litt kritisk her), og hvis du får med deg at det er dama deres som står for sammensetningen av klærne - KJØR PÅ. Generelt sett er damer mer inn i mote da de er oppfostret til å la seg påvirke av dette i mye større grad enn det menn er.

    Det kan hende du er noe usikker på fargekombinasjoner, da vil jeg at du skal gjøre deg kjent med fargeteori. Kort fortalt er det hvordan en kombinerer primær, sekundær og tertiærfarger. På følgende bilde ser du en sirkel, de fargene som står direkte ovenfor hverandre er farger som komplimenterer hverandre og som derfor tar seg bra ut sammen (fordi de fremhever hverandre).