Tråd: Slåssing
View Single Post
Sitat av elirdir Vis innlegg
men om man er en litt erfaren bokser vil man og kunne legge en person greit i bakken uten og bruke et slag mot hodet... er ikke bare mot hodet boksing er rettet. Et slag mot kroppen kan vere vel så effektivt får og få folk ned i bakken som et slag mot hodet. en erfaren innfighter er somregel ganske god på kropslag også så det bør ikke vere et veldig stort problem. og ja jeg vet at man sjeldent begyner med et slag mot kroppen men man trenger ikke mer en etpar små jabber/finter til for og lett komme inn til kroppen på en litt mindre erfaren person.
Vis hele sitatet...
"Du har skjønt det"

jeg har holdt på aktivt med boksing i 2år og kan med ganske god margin si at: kropsslag er noe av det beste, av følgende grunder: du risikerer i veldig liten grad og skade personen på en livs truende måte, om du slår riktig kan du gi motstanderen/overgrepsmannen en slags "telling" som vil si at han setter seg ned og venter litt til smerten er over, som da gir deg tid til og stikke eller snakke personen til fornuft.

men for og være helt erlig så er dette noe som krever trening osv, så naturlig nok vil en vanlig person som ikke har noen kampsport bakrun gå for hode/ansiktet.

som en oppsummering, jeg oppfordrer deg ikke til yppe til fight på byen, dette er mer en "Last Resort" ting.