View Single Post
Trådstarter
89
Takk for svar, vidarlo!

Først av alt, hvordan vet man om en disk ryker? Får man noe varsel når det skjer? Slik at man ikke går rundt i god tro, og så har plutselig flere/alle diskene tatt kvelden før man rekker å bytte den første som ryker, mener jeg.

Nevnte at jeg ikke er så lysten på skytjenester. Til tross for at jeg ikke har noe veldig hemmelig, så liker jeg at private ting blir holdt... privat. Men om det krypteres før det lastes opp noe sted, så er det jo ikke et stort problem.

Såvidt jeg leser av Duplicity, så lager den krypterte tar-filer, som den laster opp til serveren? Hvordan fungerer det i praksis? Si at jeg har et helt mappesystem med filer, som blir kryptert og lastet opp. Nå legger jeg til et par filer rundt omkring i mappesystemet. Hva skjer da? Den krypterer kun de tillagte filene i en tar-fil og laster den opp? Hva om jeg sletter filer? Ser for meg at det kan bli vanskelig å manøvrere seg rundt og titte rundt i filene om alt er kryptert? Jeg må vel ikke laste ned hele disken og dekryptere for å kunne bla i filene mine igjen? Eller hvordan funker dette? Merket jeg sleit litt med å se det for meg.
Eller er det sånn at jeg har en ukryptert lokaldisk, som jeg driver og styrer og steller med, så fikser Duplicity på automagisk vis at det alltid er en kryptert blåkopi remote? Hmm