View Single Post
Det er flere grunner til at det ikke finnes slike steder lenger. For det første så er politet blitt svært mye mer obs på denne type fester. De ser fortsatt mellom fingrene på enkelt-events, men å holde det gående hver helg er det slutt på.
For det andre så tiltrekker slike steder seg en hel haug folk man ikke vil ha, det var ihvertfall grunnen til at ett av stedene du nevner ble borte, endte opp med at det bare var kjipe folk igjen da alle relativt normale ikke gidder å henge rundt med hardcore dealers og folk med våpen.
Og så har i tilllegg hele konseptet uteliv endret seg radikalt de siste 10 årene, den samme viben som var for 10-15 år siden finnes ikke lenger. Det var fuckings texas på slutten der, og for å være ærlig er det imho kanskje like greit at det er over.
En annen årsak er at det som var nisje back in the days nå er godtatt blant den generelle befolkning, man har ikke behov for små illegale utesteder som spiller techno når det finnes større klubber i lovlige rammer som gjør det samme og som har ganske god stemning.
Det eneste jeg egentlig savner i dag er å kunne holde på til tildig morgen, men igjen så begynner jeg å dra på åra og er rimelig skutt når klokka nærmer seg stengetid anyways


Når alt det er sagt så tror jeg ikke det er noen illegale klubber igjen, jeg har ihvertfall ikke fått med meg noen som har tatt opp fakkelen for å fortsette. MEN, det er istedet kommet en hel haug flere skogs-konsepter og folk som spesialiserer seg på enkelt-events. Uteklubb er kanskje det mest kjente her og jeg føler ikke at jeg tråkker noen på tærne av å namedroppe.
Hvis man leter bittelitt så finnes det noe som skjer nesten hver eneste helg der man kan holde på til morran etter.