View Single Post
Hei! Trist å høre. Kjærlighet er dritt noen ganger, men det er jo også veldig fint. Tenk på hva du har fått oppleve.

Prøv og ta vare på de gode minnene dere hadde sammen, men samtidig husk at det var en grunn til at det ble slutt - det var jo nok for det beste. Du kommer til å møte noen igjen, og jo bedre du prøver å takle denne perioden du nå skal igjennom, jo kjappere kan det skje. Hvis du ruser deg ned nå, vil det være en god investering i framtiden din?

Noen ting som kan hjelpe på en kjærlighetssorg er:
- Nye interesser. Lær deg en ny hobby, feks tegning, maling, fotografering. Få ny kunnskap. Sett deg for eksempel inn i genmodifisering, celleånding eller gudene vet hva.

- kvitt deg med alt som minner deg om eksen! alt - til og med bilder, klær, sjampoen din, dynetrekk og spesielt parfymer.

- Ta en dag om gangen. Det tar tid. Noen dager føler du deg kanskje helt over sorgen, men så plutselig kommer den tilbake dagen etter. Det skjer. Det går bra.

- Husk dette: det har vært millioner av mennesker før deg som har gått igjennom kjærlighetssorg og som har overlevd det og klart seg fint. du er ikke den eneste, og du vil komme deg igjennom dette akkurat slik som mange andre har klart.

- Snakk med folk. ventiler til venner, familie og bekjente. Luft hodet. Hvis ikke blir det klamt og ubehagelig.

- Det er lett og syntes synd på seg selv. Det er lov, og det er viktig å anerkjenne. Men samtidig må man spørre seg selv, kommer det noe godt ut av å tenke slik langsiktig? Fokuser heller på løsning framfor problemet.

- Psykolog er aldri dumt.

- Ikke bruk rusmidler for å komme deg igjennom kjærlighetssorgen. Jeg vet selv hvor deilig det er å synge og danse til «call your girlfriend» av Robyn alene på rommet på full guffe med en god del vin innabords. Hjelper det dagen etterpå? Nei, da føler jeg meg ENDA verre enn dagen før.

- og gråt så mye du vil. det er bare sunt. Se på klisjé romantiske filmer og spis brownies og is.
Sist endret av livermorium; 5. februar 2021 kl. 02:11. Grunn: Skrivefeil