Tråd: Mine rig!
View Single Post
Hei!

Har hva jeg liker å kalle en del peiling på data og liker å hjelpe til hvis noen skal kjøpe seg en game pc.

Jeg har nettopp begynt på LiteCoin mining, og tenkte å investere i en dedikert rigg til dette, men her er jeg blank.

Hva bør jeg velge? AMD eller Intel? Hvilket hovedkort er bra? Er rett og slett ganske blank på dette, og håpet det er noen her som har mer peiling enn meg.

Tenkte jeg skulle starte med en GPU først og så legge til en senere. Tenkte meg Ubuntu som OS, og tviler på at jeg kommer til å kjøre mer enn to kort samtidlig.

Har en liste under. Litt usikker på hva om dette er bra, men som dere kanskje skjønner prøver jeg å komme meg unna dette så billig som jeg kan. Er litt usikker på skjermkort. Har ett 290x i gameren min nå som kjører rundt 750khash/s. Ser at 7950 gir utrolig bra ytelse for pengene, så tenkte jeg kunne kjøpe to 7950. Disse er ikke lenger i salg men kan sikkert få tak i noe brukt. Eller hva om jeg flyttet 290x til mineren og kjøpte ett 7950 til gameren? Hva ville dere gjort?

La ved en pentium i lista, men vil en celeron funke like greit? Kan jeg satse på at 600watt holder til 2x 7950? En PSU kalkulator ga meg 396w, syns dette høres litt lite ut etter erfaring.

Har ikke med ett kabinett av grunnen til at jeg tenker jeg ikke skal bruke ett. Kan legge til at jeg tenkte å bruke PCIe risere.

Satte sammen dette, er det noen som har noen innspill?

Stikkordet her er budsjett