View Single Post
Jeg har begynt å tenke på et spill jeg spilte på barneskolen. Jeg husker ikke hva det heter, og finner ikke noe om det på Google. Det jeg husker fra spillet er at du var en mus eller en rotte eller noe, og du hadde en grønn flyvende insekt eller froske skapning som sidekick. Det var et gammelt PC barne spill. Spillet handlet om en ond rotte greve/konge som tok over slottet, og startet med at han rev ned flagget. Du skulle komme deg inn i slottet ved å løse en (matte?) oppgave. Og når du var inne i slottet så måtte du gjøre forskjellige oppgaver som å lage glass bilder/malerier og støpe nøkler osv for å komme til nye områder inne i slottet. Jeg husker ikke så mye mer om spillet. Jeg husker at de snakket svensk, og at den ene muse/rotte skapningen sa noe sånt som "jarlså min venn". Finner ikke NOE info om dette spillet og kjenner jeg er i ferd med å bli gal, for jeg har veldig lyst til å prøve det igjen nå for nostalgi. det er vel rundt 2000 spillet kom ut tenker jeg. Mulig det kom ut før det å? Tror det var diskett. Noen som vet hva jeg snakker om her?

Fant det. Det var lek og lær matte xD
Sist endret av KamelHansen117; 5. april 2021 kl. 12:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.